יום ראשון, 7 בספטמבר 2014

ליל המדענים 2014 - והשנה גם באורנים






האם אי פעם תהיתם מה עושים מדענים? ב 18 בספטמבר יפתחו אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות מחקר ברחבי הארץ את שעריהם לערב שכולו מדע חווייתי, ערב ללא תשלום המיועד לקהילה. אירועי ליל המדענים מאורגנים על ידי משרד המדע בתמיכת האיחוד האירופי והשנה יתמקדו בנושא ים ומים. השנה תתקיים פעילות ליל המדענים לראשונה גם באורנים.  

סטודנטים ומרצים מהחוג לביולוגיה וסביבה בסיור לימודי בחוף החולי...


לא פשוט לחיות בים ולידו. יצורים זעירים במים צריכים להתמודד עם שחיה בזרם, עם הצטברות עודפי מלח בגוף, ועם זיהום הים. בעלי חיים וצמחים על החוף צריכים להתגבר על תנועת החול, רסס המלח וקרינת השמש. באירועי ליל המדענים באורנים תוכלו לצפות ביצורים האלה וללמוד איך הם מתמודדים עם סביבת החיים שלהם, בסדרת הדגמות ופעילויות לכל המשפחה. למעוניינים להעמיק אף יותר, יתקיימו בשעות הערב הרצאות בגובה העיניים לקהל הבוגר. ארבעה מדענים מאורנים יציגו את מחקריהם הקשורים לים ולמים, ושעוסקים בהיבטים שונים של הקשר בין האדם לסביבה המימית: החל בארכיאולוגיה של התיישבות האדם לחופי הים התיכון, דרך שיקום סביבות חיים שניזוקו מפעילות האדם, ועד להיכרות עם האצטלניים – בעלי החיים הימיים הקרובים ביותר לאדם מבין חסרי החוליות.

... ובחוף הסלעי

קמפוס מכללת אורנים הומה אדם ומלא בפעילות בשעות היום, אבל שעות הערב רגועות הרבה יותר. האור רך, המדשאות ריקות, שפני הסלע מתרוצצים בגינות, הציפורים מתארגנות ללינת לילה והגן הבוטני קריר ומוצל. אנו מזמינים אתכם לנצל שעות יפות אלו לחוות וללמוד באירועי ליל המדענים באורנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה