יום שישי, 28 במרץ 2014

אלופי הנדידה



"אורנים" נותנת חסות כספית לנבחרת של סטודנטים מהחוג לביולוגיה וסביבה, המשתתפים בתחרות צפרות בין-לאומית באילת. מטרת התחרות היא חינוך לשמירת טבע, דרך העלאת מודעות וגיוס תרומות לשימור עופות נודדים בארץ ובעולם. 

בן דביר, רכז הנבחרת, מציג את הפרוייקט: 


מרוץ נגד הזמן - "אלופי הנדידה"

בראשון לאפריל 2014 בשעה 04:00 בדיוק, תשמע קריאת הפתיחה ורעם מנועי הדיזל יחריש את שלוות המדבר. בזה אחר זה, נבחרות צפרות מרחבי הארץ יתחילו לרשום כל תנועת כנף וציוץ של ציפור שתיקרה בדרכם. מצוידים ברשימה של מיני העופות של ישראל, ציוד אופטי ומוטיבציה...
מדובר במרוץ "אלופי הנדידה", שבמהלכו כל קבוצה תנסה לראות מספר גדול ככל האפשר של מיני עופות בפרק זמן מוגבל של 20 שעות ובשטח המשתרע בין צומת הערבה ועד לניצנה ואילת.


איור: בן דביר


כאן אנחנו נכנסים לתמונה. לפני שבועיים בערך, עלה הרעיון להשתתף בתחרות זו. עבורנו- הסטודנטים, זה לא טריוויאלי לצאת באמצע השבוע לכמה ימים ולהפסיד הרצאות חשובות, מעבדות וניסויים. אך מצד שני זה, אירוע של פעם בשנה ומדובר במטרה חשובה ביותר- להעלות מודעות ולמגר את הצייד הבלתי חוקי של עופות הבר, תופעה מטרידה ביותר שקורה מתחת לאף של כולנו. הציפורים היפות שמקשטות את חצרות בתינו, ובמיוחד בעונה זו מנעימות את שעת התה, בשירה שיופיה לא יסולא בפז, נהרגות באלפיהן כל שנה על ידי ציידים מעוותי תפיסת עולם.
נוצר כאן שיתוף פעולה מבורך בין גורמי שמירת טבע בארץ, מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע וארגון בין-לאומי  Birdlife International.
תודתנו הגדולה לאורנים על התמיכה והחסות.

עוזי דגן- צפר, בוגר החוג לביולוגיה וסביבה באורנים, נהג הנבחרת.
ליאור חסיד- צפר מתחיל, נווט ואיש המדיה של הנבחרת.
בן דביר- צפר ורכז הנבחרת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה