יום רביעי, 23 באפריל 2014

כנס חינוך לשמירת טבע


אהבת הטבע מול הכרת הטבע, היכרות עם הסביבה הקרובה לעומת טיולים ברחבי הארץ, שימוש בטכנולוגית מחשבים בהדרכה או התנתקות ממנה – מהי הדרך המתאימה לחינוך לשמירת טבע? שאלות אלה עמדו במוקד כנס החברה להגנת הטבע שנערך אתמול באורנים.  
המפגש אתמול ציין 60 שנה לכנס היסוד של החברה להגנת הטבע, שנערך אף הוא באורנים, ביוני 1954. שלט שמציין את האירוע נקבע ליד הכניסה לבית מרגולין.

הסרת הלוט משלט ציון כנס היסוד של החברה להגנת הטבע

מובילי החברה להגנת הטבע בעבר ובהווה סקרו בהרצאות את פעילויות החינוך לשמירת טבע של החברה, החל בהקמת רשת בתי ספר השדה ועד לאימוץ שלוליות חורף ומעיינות על ידי קהילות מקומיות. אנשי חינוך שיתפו את הקהל בניסיונם בקירוב תלמידים לטבע, אם במסגרת סיור בודד או כתכנית ארוכת טווח.

פרופ' אמוץ זהבי בהרצאה

במרכזו של היום עמדו עשרה סיורים קצרים בקמפוס, שהדגימו למשתתפים מגוון שיטות ורעיונות לחינוך והדרכה בשדה. בין נושאי הסיורים:  צפרות, ביומימיקרי, שרותי המערכת האקולוגית, צילום חרקים ואוסף חרקים, האבקה, שימוש בטכנולוגיות ניידות, שירה וצילום, חיות מחמד,  מקום ועיצוב זהות, בנייה ופיתוח בסביבה הקרובה. 
שימוש בטכנולוגיות ניידות לתצפית וניווט





סיור צילום חרקים






גם בסיורים בלטו דגשים שונים: חלק מהסיורים הדגישו העברת ידע, בעוד אחרים התמקדו בשיטות הדרכה, חלקם עסקו בנושאים מקומיים וחלקם בסוגיות גלובליות. וברוח שילוב הטכנולוגיה – המשתתפים העלו בזמן אמת תמונות רבות לקבוצת הפייסבוק של הכנס. חלק מהן מופיעות כאן.

סיור צפרות
סיור האבקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה