יום שלישי, 20 במאי 2014

יום הצמחים הבין-לאומי בגן הבוטני

פוסט אורח מאת ד"ר מוקי גרוס, מנהלת הגן הבוטני באורנים



בוטנאים מעריכים כי כרבע מיליון מינים של צמחים קיימים בעולם. ביום שבת, במסגרת יום הצמחים הבינלאומי, פתחנו אשנב קטן והצצנו לעולמם המרתק של הצמחים.
את היום פתחנו דווקא בחרקים! האם הם ידידי הצמחים או אולי מזיקים להם?
האם הסיכוי למצוא אותם על הצמחים גבוה יותר? האם יש קשר בין מין הצמח למין החרק שמצאנו?
המשפחות שהגיעו מקרוב ומרחוק צוידו בפלסטיקיות ורשתות ציד ויצאו למסע החיפוש אחר התשובות לשאלות אלה. בהמשך זוהו החרקים שנאספו בעזרת אוסף החרקים של המכללה.
בשלב שני התקיימה פעילות בשלוש סדנאות שונות בעלות מטרה משותפת: יצירת מגע עם מגוון הצומח שבגן הבוטני.
בסדנת "הרישום הבוטני" קבלנו הצצה ראשונית לטכניקת רישום מסורתית המחייבת אותנו העמקת ההתבוננות בצמחים.


סדנת רישום


בסדנת "עץ בית חלומותיי – נעזרנו בצמחים כדי למצוא את הבית הפנימי שלנו. בסדנת "בית המרקחת של הטבע" – למדנו סודות רפואיים החבויים בצמחים השונים.

סדנת עץ בית חלומותי



מזג האוויר הנאה שליווה אותנו תרם להנאה ולמרות הקהל שכלל משפחות עם ילדים צעירים  האווירה בגן הייתה קסומה ושלווה. האחד עסק בחליטת צמחים ואילו האחר ברישום והתבוננות בהם או בשיח משתף.


סדנת בית המרקחת של הטבע


לדברי המדריכים: היה ממש כיף לראות את ההתלהבות, העניין והפעילות המשותפת של הורים וילדים.


יום הצמחים הבינלאומי המתקיים בארצות שונות ברחבי העולם הינו יוזמה של הארגון האירופי למדעי הצמח ומטרתו לבסס את ההבנה שהבוטניקה ומדעי הצמח משפיעים באופן קריטי על הסביבה ועל המין האנושי החי בתוכה היום ובתקווה שגם בדורות הבאים.
כרבע מיליון צמחים נותנים לנו ולכל יתר עולם החי שרות יומיומי: מספקים לנו את החמצן לנשימה, את המזון, חומר לבניה, סיבים לבדים שאנחנו לובשים, חבלים, תבלינים, תרופות ועוד .... הם שומרים על הקרקע, קולטים את הפחמן הדו חמצני, מספקים השראה לשירים יפים, והמצאות טכנולוגיות.....ועוד ועוד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה